Follow Me on Pinterest

30 Ocak 2012 Pazartesi

JAPON BAHÇESİ

Baltalimanında en sevdiğim, huzur bulduğum, mutlu olduğum yerlerden biri "Japon bahçesi" ki bu cumartesi de yolculuğum burdan başladı. Sizler ve kendim için birkaç fotoğrafta çektim aşağıda fakat biraz anlatmakta istiyorum.


Türk ve Japon halklarının kardeşlik duygularının pekiştirmesi, 2003 yılında Japonya'da "Türk yılı" ilan edilmesi ayrıca Shimonoseki kenti ve İstanbul'da ki Boğaz köprüsü arasında ki benzerliği temsilen Japon bahçesi çalışmalarına başlanmış. 


Bahçe içinde Japon bahçe sanatında kullanılan bitkiler ve ağaçlar ayrıca karakteristik doğal materyaller kullanılmış. Küçük bir şelale, gölet, gölet üzerinde yüzen ahşap bir kamelya bulunmaktadır. Ayrıca bahçe sanki iki kısıma ayrılmış ve iki kısımı birbirine bağlayan ahşap birde köprü yapılmış. Bahçenin içine girdiğimizde sağ kısımda Japon çayevi bulunmaktadır, eskiden pencerelerinden içeri bakabilecek kadar yakınına gidebiliyordunuz fakat şimdi önünü -sanırım korumak için- bambu çitler ile kapatmışlar.
Japon bahçe sanatında Karesansui adı verilen ( kurubahçe) bir bahçe örneğini de girişte sol tarafınızda bulabilirsiniz. Birkaç araştıma da yaptım :O) bu tip bahçelerde, kum yada çakılların şeklinin bozulmaması için tırmıklarla belirli zamanlarda düzeltilirmiş bir nevi Zen bahçesi ki ben bu şekilde adlandırmayı çok seviyorum. Yazılanların yalancısıyım lakin bahçeye konulan kayalar ve taşlar bile belirli formlarda oluyormuş hatta dediklerine göre çeşitkenar üçgen özellikli kayalar ve taşlar kullanılırmış.Bu taşların belirli bir kısımları toprağa gömülürmüş ve kum en az 5-10cm derinlikli olmalıymış aşağıda fotoğrafını göreceksiniz ve bu tip kuralları olan bir bahçeden beklentiniz farklı olacak ama öyle yalın bir hali var ki :O)

Bahçenin birkaç yerinde fener diye adlandırdıkları taştan objeler bulunuyor hava şartları sebebi ile deli gibi fotoğraf çekmedim aşağıda küçük bir örneği var. Bu fenerlere tourou deniliyor. Bahçede birkaç değişik örneği de mevcut.

Göletten bir görüntü daha çok kar olacağını hayal etmiştim ama olmadı :O(
Arkada görünen bina ise benim okulumun giriş binası Boğaziçi Behçet Kemal Çağlar Lisesi


Japon çay evi ( Huzur dolu )



Karesansui benim değişimle Zen bahçesi

Tourou 

İşte böyle güpgüzel bir bahçe burası, kendime en kısa zamanda Japon bahçe sanatı inceliklerini anlatan bir kitap almayı planlıyorum :O) doğrusu araştırma yapınca detaylarına büyülendim ki zaten bitkiler,ağaçlar, kuşlar böcekler yaşam sebebim bari inciğini cinciğini öğreneyim değil mi?
Eğer havalar böyle karlı olursa bu haftasonu, yok olmazsa baharda gidilmesini şiddetle tavsiye ediyorum hatta eğer sıcak bir günde giderseniz şöyle sevdiğiniz bir şiir kitabını, çizgisiz defterinizi ve anılarınızı biriktirmeyi seviyorsanız fotoğraf makinanızı almayı ihtmal etmeyin derim.
Sincosh selamlarımla,
私は君たちを愛して (Yaşasın google translate )

3 yorum:

  1. Londradaki HOLLAND PARK içinde yer alan JAPON Bahçesi de görülmeye değer yerlerden,zaman içinde bitki örtüsü dahada gelişip ortama hakim olduğunda Baltalimanı Japon Bahçeside güzel bir görünüme kavuşacaktır.

    YanıtlaSil
  2. Keşke bizim de kocaman park ve bahçelerimiz olsa ama biz yapıcı değil olanı yok edici bir milletiz daha çok :O(

    YanıtlaSil
  3. çok güzel valla, keşke ben de karda gezsem şimdi istanbulda :)
    süper fotolar olmuş

    YanıtlaSil